Haz
Belde Kanal Darlığında Cerrahi Olmayan Tedavi Yöntemleri

Bacak bölgesinde uyuşukluk, kas krampları, güçsüzlük ya da ağrı gibi belirtilerle ortaya çıkan kanal daralması, ileri yaş hastalıklarından bir tanesidir.
Belde kanal darlığı fizik cerrahi dışı yöntemlerle de düzeltilebilir. Belde kanal daralması tedavisi için ilk uygulanacak metotların başında iğne tedavisi geliyor. Bu tedavilerden fayda göremeyen hastalar için ise cerrahi müdahaleler yapılıyor.

Kanal daralması nedir? Omuriliği koruyan ve çevreleyen kemik yapıdaki omurga içerisinde bir kanal bulunur. Bu kanalın içinden omurilik geçer. Omuriliği içinde geçtiği bu kanalın çeşitli nedenlerle daralması olayına Spinal stenoz adı verilir.

Belde Kanal Darlığı Nedenleri

Omuriliğin geçmiş olduğu kanal farklı nedenlerle daralabiliyor. Belde kanal daralması nedenleri şu şekildedir;
Omurgayı oluşturan omurlar arasındaki disklerin yıpranması,
Omurlar arasındaki eklem kıkırdaklarının zamanla aşınması,
Travmalar,
Tümör ya da farklı hastalıklara bağlı sorunlar,
Genetik faktörler belde kanal daralmasına neden olabilir.
Bel ağrısı ilk şikayetlerden bir tanesidir. Uzun yıllardır süren bel ağrısına daha sonra bacak ağrıları eklenir. Bel ve bacak ağrıları gün geçtikçe artmaya başlar. Bu ağrılara bacaklarda uyuşmalar, kramplar, hissizlik ve güçsüzlükte eklenecektir.
Belde Kanal Darlığı Belirtileri
Belde kanal daralması çoğu zaman bel fıtığı ile karıştırılabiliyor. Bel bölgesinde kanal daralması hiçbir belirti vermeden de ilerleyebilir. Belde kanal daralması belirtileri şu şekildedir;
Bacaklarda uyuşukluk
Kas krampları
Güçsüzlük
Uyuşma
Ağrı
Ayakta durma güçlüğü
Öne doğru eğildiğinde şikayetin azalması
İdrar ve büyük tuvaleti tutamamak gibi belirtiler görülebilir.
Hastanın şikayeti ve muayene tanı açısından son derece önemlidir. Röntgen filmlerinde daralmış olan disk aralıkları görülebilir. Faset eklemler üzerinde bozulmalarda görüntülenebilir. Bel tomografisi omurga kemiklerinin yapıları hakkında detayları bizlere sunar. Manyetik rezonans görüntüleme yumuşak doku hakkında çok detaylı bilgi verir.

Belde Kanal Darlığı Bitkisel Tedavi

Lomber dar kanal mekanik daralma sorunlarından bir tanesidir. Yapılan araştırmalara göre belde kanal daralmasını önleyecek bitkisel ya da doğal tedaviler yer alıyor. Cerrahi tedavilerin yanında medikal ağrı kesiciler, fizik tedavi ve enjeksiyon tedavisi cerrahi dışı tedaviler bulunmaktadır.

Belde Kanal Darlığı Egzersizleri
Belde kanal daralması tedavisinde fizik tedavi egzersizleri ileri olmayan seviyelerde kullanılan yöntemlerden bir tanesidir. Zayıflayan bacak kaslarını güçlendirmek için özel egzersizler uygulanır.

Belde Kanal Darlığı Fizik Tedavi
Ameliyattan önce yapılacak ilk tedavi yöntemlerinden birisi fizik tedavidir. Erken aşamada ileri nörolojik bulgular bulunuyorsa öncelik fizik tedavi kullanılır.

Lomber Dar Kanalda Cerrahi Olmayan Tedavi Yöntemleri Nelerdir?
Lomber dar kanalda cerrahi olmayan tedaviler arasında anti-inflamatuar ilaçlar veya ağrı kesicilerde kullanılabilir. Esneklik, kuvvet ve kondisyonunuzun korunması için spinal enjeksiyonlar da önerilebilir.

Lomber Dar Kanalda İlaçla Tedavi Yöntemi Var Mı?

Doktorunuz tarafından rahatsızlık belirtilerini ve şikayetleri azaltmak için ilaç yazılabilir. Non-steroidal anti-inflamatuar ilaçlar irritasyon ve inflamasyonun kontrolü için eklenebilir. Eğer doktorunuz ağrı kesici ilaçlar verirse mide rahatsızlığı gibi yan etkilere karşı dikkatli olmanız gerekir. Kullanılacak NSAID’lerin uzun süreli kullanımının doğurabileceği sorunlar için mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Analjezik veya NSAID’lerden fayda görmeyen kişiler için analjezikler de reçete edebilir.

Sadece önerilen miktarda ilaç kullanmalısınız. Yüksek doz ilaç kullanımının yan etkileri olabilir. Tüm ilaçlar sadece tarif edildiği şekilde alınması gerekir. Doktorunuza kullandığınız her türlü ilacı mutlaka bildirmelisiniz.
Anti-inflamatuar etkileri olan başka ilaçlar da tedavide kullanılabiliyor.

Kortikosteroid ilaçlar bazı zamanlarda çok şiddetli bel ve bacak ağrısı için kuvvetli tercih ediliyor. Selektif spinal enjeksiyonlar şiddetli ağrıları rahatlatmak için kullanılır. Tedaviye alınan cevaba göre, ilk enjeksiyon ileri bir tarihte bir veya iki enjeksiyonla desteklenebilir.

Kanal Darlığı Problemi

Omurlar arasında yer alan disklerin, omurga eklemlerinin ve bağların yapısının zamanla bozulması durumunda kanal darlığı ortaya çıkar. Omurilik kanalı diskler ve faset eklemlerinin büyümesiyle daralacaktır. Bacakların hareketini ve hissetmesini sağlayan omuriliğin bulunduğu kanal daralarak sinir yapılarını ezebilir.
Belde dar kanal daralması için yürüme ile birlikte şikayetlerin artmasıyla görülür.

Bacak ve ayaklarda başlayan uyuşmalar, karıncalanmalar ve ağrı şikayetleri kanal daralmasının en önemli belirtilerinden bir tanesidir. Özellikle yaşı ilerlemiş, kilo sorunu olan kadınlarda daha fazla bu soruna rastlanmaktadır.

Dar kanal hastalığı boyun, bel ve sırtta olmak üzere omurganın üç farklı bölgesinde görülebilir. Genel olarak ileri yaşlarda görülür ve özellikle kilo fazlası olan kadınlarda sık rastlanan sorunlar arasındadır. Belde ortaya çıkan hastalığın belirtilerinin genelde bel fıtığı ile karıştırılabiliyor. Bacak ve ayaklarda uyuşma, karıncalanma ve yanma hissi ortaya çıkarsa mutlaka doktorunuza başvurmanız gerekir.

İlaç Tedavisi Dışındaki Tedavi Seçenekleri

Spinal stenoz nedeniyle hastalar genellikle hareketten kaçınacaktır. Bu yüzden insanlarda eğilme ve dayanıklılıkta azalma ortaya çıkacaktır. Fizik tedavi veya egzersiz programı, kasları güçlendirmeye yönelik hazırlanır. Böylece eğilebilmeyi yeniden sağlama açısından son derece önemlidir.

Yüzme ve yürüyüşte yapılacak egzersizler arasındadır. Yapılan bu tür eylemler sinirlere gelen kan miktarını daha da yükseltmektedir.
Sırt, karın ve bacak adalelerini kuvvetlendirecek egzersizler de doktorlar tarafından önerilebilir. Birçok kişi için, ev içi güvenliğe dikkat edilmesi en önemli konular arasındadır. Özellikle eşyaları yüksek yerlere koyarak alırken bir çeşit egzersiz yapabilirsiniz. Vücudunuza daha uygun bir yatak tercih edebilirsiniz.

Yürüyüşün kolay hale getirilebilmesi için tüm önlemleri almanız gerekir. Önemli ve ilerleyici bir bacak zayıflığı gelişmedikçe spinal stenoz, yetişkinlerde tehlikeli bir durum oluşturmaz. Cerrahi müdahale olmadan yapılan tedavinin amacı, hastanın yaşam kalitesini korumaktır.

Ayrıca ağrı varsa ağrının kontrolünü sağlamaktır. Cerrahi olmayan uygulamalar, tek başına spinal kanaldaki darlığı düzeltmemektedir. Ağrıya geçici olarak çözüm sunmaktadır. Sizde doğru tedavi yöntemini kullanarak kanal daralması sorunundan kurtulabilirsiniz.