Ağu
Omurga Problemlerinde Enjeksiyon Tedavileri

Yanlış hareket, kilo alma, duruş bozukluğu gibi sebeplerden dolayı omurgayı saran bağ dokusu yıpranabilir. Bu da aslında kişinin hayatını ciddi açıdan etkileyen hastalıkları ortaya çıkarabilir. Omurga düzleşmesi, omurga kırıkları, bel kayması, bel fıtığı, boyun fıtığı, kifoz ve skolyoz gibi hastalıkların en yaygın belirtisi de ağrıdır.

Omurga problemleri genel olarak ağrının şiddetinin hissedildiği bölgeye göre ve ağrıyı arttıran azaltan durumlara yönelik olarak belirtilir. Duruş bozukluğu da bu ağrılara eşlik eder.

Omurga Enjeksiyonları Nedir?

Omurga çok önemli organları etrafında barındırdığı için ve omuriliğin çevresini sardığı için aslında oldukça önemli bir organdır. Bu sebeple doktorlar tarafından ameliyatları çok fazla önerilmez. Ancak sadece bu durumdan dolayı da değil omurga problemleri ameliyatsız tedaviler ile düzeltilebilir. Omurga enjeksiyonları ameliyatsız tedaviler için oldukça önemli bir yerdedir. Genel anlamda anestezik ve kortikosteroid ilaçlar sinirlerin ya da omurganın bulunduğu bölgenin yanına enjekte edilir.

Omurga enjeksiyonları uygulamaları ameliyat ortamında herhangi bir şekilde narkoz kullanılmadan uygulanır. Hastada ağrının duyulmaması adına sedasyon yaratan ilaçlar da verilebilir. Omurga problemlerinde enjeksiyon tedavileri diğer tedavi yöntemlerine göre daha fazla tercih edilir. Eğer bu tedaviler cevap vermezse bu durumda doktorlar daha ileri derece olan ameliyatlara göz önünde bulundurabilir.

Kullanılan Enjeksiyon Yöntemleri Nelerdir?

Enjeksiyon yöntemleri aslında oldukça çeşitlidir. Yani kişiden kişiye değişebileceği söylenebilir. Bu genel anlamda ağrının sebebine bağlı olarak uygulanabilir. Ağrı sebebiyle ilaç tedavilerinden ya da fizik tedavilerden herhangi bir şekilde sonuç almayan kişilere uygulanabilir. Özellikle ameliyat olmak istemeyen ya da ameliyatının riskli olabileceği insanlarda mutlaka omurga enjeksiyonu uygulanır. Bunlarla beraber kaslardan, eklemlerden ya da fıtıktan kaynaklana bilen ağrılar oluşabilir. Ağrılarım gidilebilmesi adına da çeşitli enjeksiyonlar tercih edilebilir.

Bu yöntemler ile gerçekleştirilen omurga enjeksiyonları ağrı sebebiyle fonksiyonları kısıtlanan hastalara uygulanmaktadır. Yine ağrı nedeniyle gece uyku bozukluğu yaşayan, fizik tedavi ya da ilaç tedavilerinden herhangi bir sonuç alınamayan, ameliyat olması riskli olan ve ameliyat olmak istemeyen hastalara da omurga enjeksiyonu uygulanabilmektedir.

Omurga Problemlerinde Enjeksiyon Tedavileri

Omurga Enjeksiyon Tedavileri Nelerdir?

Omurga problemleri yaşayan kişiler bu anlamda farklı enjeksiyon tedavileri alır. Omurga problemlerinde enjeksiyon tedavileri çeşitleri genel olarak kişiden kişiye değişir. Tedavi için enjeksiyon yöntemleri şu şekilde sıralanabilir;
⦁ Sakroiliak eklem enjeksiyonları
⦁ Epidural enjeksiyonlar
⦁ Sinir kökü blokları
⦁ Faset eklem enjeksiyonları

Selektif Sinir Kökü Bloklarına Uygulanan Enjeksiyon

Minimal invaziv tekniği olan Selektif sinir kökü blok prosedürü ayaktan tedavi ortamında gerçekleştirebilir. Genel anlamda işlem 15 ila 30 dakika arasında biter. Bu kadar kısa sürmesiyle beraber uygun ortamın oluşturulması oldukça önemlidir.

Selektif sinir kökü blokları floroskopik bir görüntüleme ile beraber yapılmaktadır. Hasta skopi masasında eğimli bir şekilde yatırılır. Etkilenen bölge etkili bir antiseptik solüsyon temizlenir. Ardından lokal anestezi ile bu bölge ovuşturulur. Daha sonra floroskopi kılavuzu kullanılarak yine omurganın içerisinde en uygun konuma getirilir. Enjeksiyon bu temiz ortamda yapılır.

Hastanın verdiği reaksiyonlar doktor tarafından bir süre izlenir. Enjeksiyondan sonra eğer hastanın ağrısı azaldıysa bu durumda ağrı yaratan sinir kökünün tanımlanabildi söylenebilir. Ancak ağrı yeniden oluşabilir. Bu durumda yeni bir enjeksiyon yapılabilir. Yeni enjeksiyona tamamen doktor karar verir.

Sakroiliak Eklem Enjeksiyonları

Sakroiliak eklem enjeksiyonları genel anlamda ağrıyı hafifletmek ve eklem iltihaplarını azaltmak için ekleme uygulanır. Lokal anestezi ilaç ya da kortikosteroid bir ilacın enjekte ettiği yöntemdir. Bu yöntemde genel anlamda yaşanan ağrılar büyük oranda azalır.

Sakroiliak eklem enjeksiyon yöntemi floroskopi ya da ultrason eşliğinde yapılır. İşlem yapılırken bölgeye anestezik bir ilaç kullanılır ve uyuşturulur. Doktor ağrıyı hafifletmek için enjeksiyon içerisine ilaç da yerleştirebilir. Kullanılan röntgen ya da ultrason sayesinde ilaç doğrudan kaynağına iletilebilmektedir. Sakroiliak eklem enjeksiyonu eklem ağrılarına uzun bir süre boyunca hafifletir. Ancak geçici bir süre rahatlama sağladığı için yeniden tekrar edilebilir. Bu sebeple kesin çözümü olan bir tedavi yöntemi olmadığı da belirtilmelidir.

Doktor yeniden yaşanan ağrıları tespit eder ve buna yönelik olarak bir tedavi planı oluşturur. Enjeksiyonla beraber ağrıların azalması için uygulanabilen diğer tedavi yöntemleri de hastaya uygulanır. Bu sayede hastalık daha iyi seyreder.

Faset Eklem Enjeksiyonları

Faset eklem enjeksiyonları uzun etkili lokal anestezik ya da depo steroid bir ajan içerir. Ağrıya neden olduğu için bu anlamda fesat eklem içine ya da ekleme dair olan sinirin etrafına uygulanır. Aynı zamanda lokal anestezi de uygulanabilir. Direkt olarak etkilenmiş olan eklemlere yapılır.

Faset eklem enjeksiyonları kişiden kişiye göre değişen farklı yöntemlerde yapılabilir. Omurga problemlerinde enjeksiyon tedavileri arasında hastaya yönelik olarak faklı yöntemleri de olabilir. Problemli olan bölgeye direkt uygulanır.

Epidural Enjeksiyon

Omurgada kısmi daralma, bel kayması, bel fıtığı gibi sebeplerden dolayı oluşabilen omurga problemleri genel olarak skopi denen seyyar röntgen cihazıyla beraber steril olarak bir ameliyathanede farklı tedavi yöntemleri ile iyileştirilebilir.

Epidural enjeksiyon tedavisi tamamen lokal anestezi eşliğinde uygulanan bir işlemdir. Lokal anestezi ya da sterois verilebilmektedir. Epidural enjeksiyondaki amaç o bölgede bulunan enflamasyonu ve ödemin tamamen azaltılmasına yöneliktir. Bununla beraber fıtık dokusunun bir miktar küçülmesi ve eğer varsa yapışıklıkların çözülmesi için uygulanır. Ağrıya yol açan basının da ortadan kaldırılması sağlanır.

Lomber epidural steroid enjeksiyon yöntemi ise ameliyatsız bel fıtığı tedavisi olarak oldukça etkili ve güvenilir bir yöntem olduğu söylenebilir. Tamamen lokal anestezi ile uygulanır. İşlem süresi yaklaşık olarak 10 ila 15 dakika arasında gerçekleştirilir.

Omurga problemlerinde enjeksiyon tedavileri arasında en çok tercih edilen tedavi yöntemlerinden biri olduğu söylenebilir. Hastalar işlem sonrasında yaklaşık olarak 30 dakika gözlem altına alınır. Daha sonradan eve gönderdiler. Hastalara iki gün dinlenmeleri önerilir. Bu uygulamanın yan etkileri oldukça azdır. Sınırlı bir alana verilmesi ile beraber yayılımın çok az olması da steroide bağlı olan yan etkilerini azaltır.