Çocuklarda Bel Ağrısı

Çocuklarda geçmeyen bel ağrısı sıkça görülebilmektedir. Sırt ve bel ağrısının arka planında yatan nedenlere bakılarak, uygun tedavi yöntemi uygulanır. Basit ağrılar kolay çözüme ulaşırken ciddi hastalıkları haber veren ağrılar için ayrıca bir süreç gerekecektir.

Çocuklarda Bel Ağrısı Nedir?

Bel ağrısı, çocuklarda ve yetişkinlerde görülebilen bir durumdur. Genelde omurilik ve sırtın genelinde görülen ağrı, 2 yaştan 15 yaşa kadar görüldüğünde çocuklarda bel ağrısı tanımlamasına girer. Ergenlik dönemine kadar olan süreçteki bel ağrıları şeklinde tanımlama yapmak da mümkündür.

Çocuklarda Bel Ağrısı Neden Olur?

Çocuklarda bel ağrıları yanlış hareket veya skolyoz gibi rahatsızlıklara bağlı görülebilir. Kas gerilmesi, aşırı kullanım sendromları, çeşitli yaralanmalara bağlı ağrılara daha fazla rastlanır. Yaş, yaşam tarzı, genetik faktörler ağrı nedeni olarak görülebilir.
2 Yaş Bebeklerde Bel Ağrısı

2 yaşında görülen bel ağrıları, genelde çok aktif olmayan çocuklarla bağdaştırılmaktadır. Enfeksiyon, bel kayması, omurga deformasyonu veya skolyoz yaygın nedenler arasındadır. Tümör ve çeşitli fiziksel travmalar da bel ağrısı görülebilir.

12 Yaşındaki Çocuğun Beli Neden Ağrır?

12 yaşındaki çocukta bel ağrısı neden olur sorusuna farklı şekillerde yanıt verilebilir. Ergenlik dönemi büyüme bozuklukları omurgada sorun yaratıyorsa sırt ağrısı yaşanabilir. Omurga şeklinde deformasyon varsa skolyoz olabilir.
Uzun süre bilgisayar başında oturma ve duruş bozuklukları
Spor kazaları, beli zorlayan hareketler yapma
Bel kayması
Enfeksiyon
Travma durumları bel ağrısına neden olabilir.

Çocuklarda Bel Ağrısı

Çocuklarda Bel Ağrısı Ne Zaman Ciddiye Alınmalıdır?

Çocuklarda bel ağrısı kesilmiyor ve giderek çoğalıyorsa ciddiye alınması gereken bir durum olabilir. İki üç gün boyunca geçmeyen, şiddeti azalmayan ağrılarda uzmana başvuru gerekecektir. Özellikle bel bölgesinde hasar bırakabilecek bir durum olduysa geç kalmadan sağlık kuruluşuna gidilmesi gerekir.
Çocuklarda Bel Kayması Ağrı Yapar mı?

Bunu okuyabilirsiniz >>>  Omurga Hastalıklarında Cerrahi Dışı Girişimsel Tedavi Modaliteleri

Çocuklarda görülen bel kayması durumunda yetişkinlerdeki belirtilere benzer durumlar yaşanır. Genelde bacaklara yansıyan bel kayması belirtilerinde uyuşukluk hissi yaygın şekilde görülür. Yürüme zorluğu, gece bacaklara kramp girmesi, bel eğiminde artış da sıkça yaşanan belirtilerdir. Bel kayması yaşayan çocuk idrarını tutmakta zorluk çekebilir.
Çocuk bel kayması nedeniyle daha ciddi sorunlar yaşamadan tedavi görmelidir. Çünkü omurganın yer değiştirmesi sorunu ertelenmemeli, ergenlik dönemi hasarları için önlem alınmalıdır.

Skolyoz Bel Ağrısı Yapar mı? Belirtileri Neler?

Çocuklarda ilerlemiş skolyoz hastalığı bel ağrısı yapabilmektedir. Düz durmakta zorlanma, uzun süre ayakta bekleyememe ve sırtta şekil bozuklukları genel skolyoz belirtileridir. Kürek kemiklerinde dengesiz görünüm, göğüs kafesinde çıkıntı olması da dikkate alınmalıdır.
Çocuklarda Bel Ağrısı için Hangi Bölüme Gidilir?

Çocuklardaki bel ağrısı için çocuk ortopedi doktoruna gitmelisiniz. Çocuklardaki kemik sağlığı, eklem rahatsızlıkları için ilk gidilmesi gereken yer burasıdır. Gerekli durumlarda ortopedi doktoru diğer bölümlerden yardım isteyebilir. Özellikle operasyon gereken durumlarda farklı bölümlere başvurulabilmektedir.

Çocuklarda Bel Ağrısı Tedavisi

Çocuklarda sırt ağrısı için bir tedavi süreci olacaksa öncelikle buna doktor karar vermelidir. Omurga, omurilik sorunları, zincirleme şekilde başka sorunlara neden olabilir. Yanlış bir müdahale olmaması adına, şüphelendiğiniz hallerde kesin tanı için ortopedi doktoruna başvurmalısınız.
Nedenlerine göre tedavilerde, basit bir bel ağrısı durumu varsa, egzersiz ve dinlenme yeterli olabilir. Çocuk zorlama nedeniyle bel ağrısı yaşıyorsa genelde kısa sürede evde tedaviyle sorun çözülecektir.
Fiziksel yaralanma, bel bölgesinde travma durumlarında, röntgenle kesin tanı konur ve bu doğrultuda korse ve benzeri tedaviler gerçekleşir.

Skolyoz gibi ciddi omurga şekil bozuklukları, genellikle operasyon gerektirmektedir. Küçük yaştaki çocuklarda skolyoz ameliyat süreci risk içerebilir. Bekleme gereken süre içerisinde gerekli önlemlerin alınması gelişim bakımından önemli olacaktır.
Bel kayması nedenli sırt ağrıları için fizyoterapi, istirahat ve korse kullanımı önerilmektedir. Bu süre içinde çocuktaki hareketli yaşam kısıtlanabilir. Bel kayması tedavisi ciddiye alınmazsa operasyon gerekebilmektedir. Birinci aşama doktor önerilerini dikkatle yerine getirmek gerekir.

Bunu okuyabilirsiniz >>>  Belde Kanal Daralması

Çocuklarda Bel Ağrısını Engelleme Yolları

Çocukları etkileyen sırt çantaları bel ağrısı yapabilir. Kilosunun çok üstünde okul çantası taşıyan çocuklar için ailelerin önlem alması ve aşırı yükü kontrol etmeleri gerekiyor. Okul çantasıyla ilgili uyarılara dikkat edildiğinde çocukta bel ağrısı daha az görülecektir.
Çocuğun kilosunun yüzde 15’ini geçmeyen çanta olması gerekir.
Çantadaki ağırlık doğru şekilde dağıtılmış olmalıdır. Ağırlığı yüksek olan eşyalar bel bölgesine daha yakın yerde bulunmalıdır.

Uzun süre sırt çantasıyla ayakta bekleme olmaması, çantayla çok fazla zorlayıcı hareket yapılmaması gerekir.
Çantayı taşıma konusunda çocuğa gereken uyarılar yapılmalıdır. Tek askıyla çanta taşımak yerine ikisini birden kullanmalıdır.
Ağır çantalarda bel desteği vermesi için kayış olması gerekir. Her iki kayış bir arada kullanılarak, belden birkaç santimetre yukarıdan bağlanmalıdır.
Çocuğa gereksiz kitap ve defter yükü yapmamaya gayret etmek gerekir. Kitaplardaki ilgili bölümlerin fotokopisi çekilerek taşıma yükü azaltılabilir.

Bilinçsiz Spora Karşı Alınması Gereken Önlemler

Çocuklar devamlı hareket halinde olmayı sevdikleri için spor etkinliklerini yaparken bel bölgesini zorlayabilmektedir. Yeni bir spor etkinliği ilgi çekici geldiğinde ani yapılan ters hareketler belde sorunlara neden olabilir. Bu açıdan bazı spor önlemleri alarak sakatlanmaları engelleyebilirsiniz.
Spor öncesi ısınma yapılması sağlanmalıdır. Isınma olmadan yapılan her spor, sakatlanma riski taşır.
Zorlayıcı hareketler konusunda acele edilmemelidir. Aşamalı ve bol tekrar olacak şekilde, kolaydan zora doğru bir gelişme amaçlanmalıdır.

Çocuk antrenmana düzenli olarak gidiyorsa spor hocasının veya öğretmenin tavsiyelerine uymalıdır. Aileler de bu konuda gereken uyarıları yaparak bel bölgesindeki sakatlanmalara karşı önlem almalıdır.
Çocuklarda bel ağrısının nedeni omurilik bölgesinde yaşanan kırıksa, tedavi tamamlanana kadar ağır spor yapmamak gerekir. Doktor tarafından önerilen hareketler ve süreçlere itinayla önem vermek gerekir. Çocuklar sırt ağrısı egzersizleri rutini konusunda düzenli olmalıdır.

Bunu okuyabilirsiniz >>>  Omurga Ameliyatları Sonrasında Normal Yaşama Dönüş